beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

Det närmar sig

Publicerad 2015-09-04 19:52:42 i Träning,

Vi hann inte ett så långt pass men det blev ändå nya lärdomar. Till exempel så märkte jag att hon gasar på när jag sitter djupare och lite mer bakåt, gör jag tvärtom saktar hon ner. Det här funkar i traven iallafall... Det förvånar mig lite då jag har alltid blivit lärd att man sätter sig djupare när man ska sakta ner. Sedan är det ju här med att sänka sin egen energi, något som blir svårt på tävling... 

Vi övade även att gå innanför spåret och flytta ut rumpan men ha kvar bogarna. Svårare när man inte har en vägg eller uppkört spår men kunde följa en rak skugga som kom från taket! Det gick ändå rätt så bra! :D 
Sedan höll vi på med en hel del serpentiner och andra lösgörande övningar. 

Börjar närma sig tävling nu... På söndag är den så sista träningspasset blir imorgon! Igår fick Tinga nya skor förresten, så nu är hon fin inför tävling haha! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela