beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

Film & Reininghäst

Publicerad 2015-12-18 17:34:47 i Allmänt, Träning,

Tinga är rätt så seg just nu, man måste ta lång tid på sig att mjukgöra innan hon blir stabil och rörelsebar haha. I slutet när man kräver lite mer brukar vi göra några fattningar från stillastående. Tinga verkligen älskar att tvärnita på whoo och sen några sekunder senare få krypa ihop och ta ett stort galoppsprång. Det ända hon tycker är kul...! Well, hon har vunnit 100% av alla reining starter (ja...det vara bara en E-start men jaja) 
Haha, det är kanske nånting pleasure damen vill hålla på med?! Sista galoppen idag hade hon riktig power, bar sig i form men hade en jädrans fart. Kul! :)
Trött häst efteråt...


Sen för ett tag sen filmade pappa när jag tränade övningen Conny visade oss. Inga koner dock och det blev mer generell bomträning... Inte så mycket krav på krökt nacke och böjlighet utan mer att hon ska själv hitta rätt med fötterna och lära sig att hålla upp ryggen. 
https://www.youtube.com/watch?v=TBys2aEiha0

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela