beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

Avslappnad galopp

Publicerad 2016-04-08 22:52:18 i Träning,

Hejhej! Idag är det fredag och jag trimmade Tinga på eftermiddagen. Som uppvärmning red vi en runda ute i vårvädret- som inkl att gå över en bro :) 

Sedan gick vi till utebanan och körde lite hårdare. Vid den tiden är det som mest liv på ridskolan och vägen bredvid banan vilket gör att både Tinga och jag aldrig riktigt fokuserar helt och hållet på träningen. Tinga brukar spänna sig och använda "läskiga" saker som ursäkter till att göra nån rusning eller bockning. Men idag var hon faktiskt ovanligt duktig! 

Det är ingen nyhet att vi har haft det körigt med galoppen. Senaste månaderna har hon lärt sig att samla sig bra men det är sällan hon är avslappnad. Idag däremot gick hon i avslappnad galopp på rakt fyrkantspår i båda varven!! Hon frustade så mycket i hennes svåra varv, hon lös utav stolthet! Så nöjd!! :D

Imorgon händer det spännande saker! Upp till Denan,Rimbo för att träna Trail. Då får vi se hur lastningen går efter ett vinteruppehåll...! Bra träning inför tävlingen nästa helg! 
Börjar bli grönt! :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela