beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

BBC - Tävling och Trail Träning

Publicerad 2016-04-22 08:02:15 i Träning, Tävling,

Dom senaste helgerna har vi varit uppe i Rimbo med Tinga :) först var det Trail-träning och den gick bra, lite problem med lastning hem men ok. 

Blueberry Cup 17/4 
Pappa hade extrem-ont i magen så det var tvek på att vi ens skulle åka, but we did. Inte så kul för pappa, jag red 4 klasser och han 0. 

Horsemanship 
Första klassen,well well inge vidare. Det roliga var att domaren sa till alla att vi hade fått skitdåliga poäng...! Kom femma (i varje klass var det ca 10starter), men Tinga skötte sig bra. 

Western Riding 
Jag tyckte mönstret gick rätt så dåligt för Tinga ville mest ut från banan. Men det gick bra- vi kom på tredjeplats! :)

Trail
Ovanligt att klassen ligger mitt på dan, men det var bara bra! Jag är så nöjd. För ett år sedan diskade vi oss på nivå E, nu tävlade vi på en nivå högre, gjorde mönstret lugnt och fint OCH utan något stort fel. Lätta islag i vissa bommar bara. Vi slutade på andra plats mot duktiga Elin och Sm-hästen Dusty :D 
Galoppmoment- vi är påväg till bommen. 

Pleasure
Red klassen istället för pappa. Aldrig ridit pleasure mot så många andra..! Gick bra ända tills höger galopp, då tog Tinga vänster galopp. Förmodligen för att hon var trött och vänster är lättare. Synd för domaren sa att hon hade satt oss som etta men att fel galopp drog ner oss till tredjeplats. Jaja, då vet vi iallafall att vi kan prestera på första plats egentligen ;)

Lastningen hem är ju alltid dagens höjdpunkt, eller? Nej men som tur var Ellie med som kunde lasta henne! Tack Ellie <3 och sorry för att Tinga är dum, men jag sa åt dig att ta hjälm och handskar ;) 

Generellt var det jätteroligt att åka på årets första tävling! Extra kul när man får träffa gött folk !! Och min lilla coach med rosa kniv var där också! *.* haha

Kommentarer

Postat av: Ellie

Publicerad 2016-04-22 12:31:00

Haha JAAA men jag hörde inget av det du sa då, jag och tinga körde vårt race, handen gör lite ont fortfarande men huvudet är ok. ;) tappade några hjärnceller men men :* ❤️❤️ NI VAR BÄST!!❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela