beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

Vecka 1

Publicerad 2016-01-10 20:24:01 i Allmänt, Träning, Tömkörning, uteritt,

Första veckan av 2016 är avklarad! Tänkte jag kunde göra en snabb sammanfattning! 
Måndag: Pappa tömkörde. Som vanligt lite bockningar i början vid galoppfattningar. Går alltid bättre efter ett tag, när hon har sprungit av sig. Vi träffade veterinären i ridhuset idag, hon hade tyglarna som inspänning på något vis som vi skulle kunna pröva. Våra separata inspänningar gör ingen nytta utan fladdrar mest omkring!
Tisdag: Uteritt med Lisa , as always :) kalla blev vi!
Onsdag: Lite hårdare träning i ridhuset, mycket förvänd galopp träning. Det är svårt, och en gång var jag säker på att vi galopperade i "fel" galopp, nej det var bara jag som hade suttit på fel sittben! Yey! Men man blir bättre och bättre och vi behöver verkligen bli stadigare i förvänd galopp. 
Torsdag: Det var den här dagen det var svinkallt och vi bara tog en promenad till fots. 
Fredag: Mamma red Tinga, de tränade bak och framdelsvändning. 
Lördag: Hårdare pass i ridhuset igen, och förvänd galoppsträning igen. (Jag åkte nästan av för att Tinga var en pigg bockandes ponny)
Söndag: Trail at Hand träning! Prövade att fläta manen och sätta på showgrimman. Vi har inte övat på sånt här på flera månader så vi var lite ringrostiga. I den här grenen måste man ha tålamod, och nej jag har inte det när Tinga kan göra något men vägrar för att hon är lat... Ännu en träning då man inser att man inte är ledaren över henne! Så vi ska jobba mer på det här och ledarskapsövningar!! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela