beckawestern.blogg.se

En blogg om mig och min westernhäst Cbs Quincy McCue

Roslagsstoppet 2016

Publicerad 2016-06-12 10:26:00 i Tävling,

Det här var andra året vi åkte på roslagsstoppet, några saker var inte desamma i år! Resultaten blev mycket högre..Och nej, vädret var inte 27 grader utan regnskurar och lika varmt som på julafton!
 
Western Horsemanship D
Det är skrattretande nu i efterhand hur sur och omotiverad jag var på morgonen...Men men det kanske var det som gjorde att jag skärpte mig och red mönstret ordentligt. Inte kollat score men vi vann! :D Tinga var lugn och fin.
 
Western Riding D
Pappas klass, han red bra men så missade han sista konen och därmed diskade han sig. 9 startande och 7st diskade sig, haha.
 
Trail C 
En nivå högre för första gången och vi gjorde flera slarvfel. Som vid backningen, jag tror Tinga nosade på grinden, slog i lätt när man skulle trava igenom bomrutan. Men galoppbommar, skrittbommar och bron är jag väldigt nöjd över. Så..Vi vann, här med! 
 
Pleasure C
Pappas klass. Här fick Tinga gå med stångbett och hon gick grymt bra! Domaren sa: Mycket bra skritt och trav, Hon behöver bara stärka galoppen lite för att få den att sitta lika bra. De kom tvåa, efter SM-ekipaget! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Jag som skriver är 14 år och bor i Stockholm. Jag rider min painthäst "Tinga" som är sju år. Här kommer ni kunna läsa om träningar, tävlingar och andra hästiga saker!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela